-
16th October 2015, 08:13 PM
#11
Senior Member
Veteran Hubber

Originally Posted by
venkkiram
நாயகன் படம் - நான் முன்னாடி இதை பதிவு செஞ்சிருக்கேன் - வெளியான முதல் ரெண்டு வாரம் - ஈ காக்கா theatre பக்கம் போகல - by sheer word of mouth படம் pickup ஆனது - those days, no stupid meaningless audio release functions, teaser trailer release functions on youtube, twitter and other social media - only through word of mouth - at a time when Reliance Cricket World Cup fever had not yet died down - a film by an unknown director/cameraman - totally anti-formulaic in every way - hero marrying a young prostitute being an integral part of the story!! unheard of in mother sentiment filled Tamil cinema..
Having missed it in theaters the first 100 days (no chance of getting tickets in 'Udhayam') - could watch it only after it was re-released 8-10 months later in Nagesh theater (paandi bazaar) - it was a packed house during the weekday!
Later on, while visiting Madurai, in a nondescript theater near Thirunagar, huge crowd on a sunday afternoon in front of the theater - thought it was some MGR/Sivaji film being re-run - the poster said it all - Nayagan!
'Aboorva Sago' வணிகம் plus popularity ரீதில இதையெல்லாம் தூக்கி சாப்பிட்டிருச்சு - அது வேற மேட்டர் - உதரணத்துக்கு - பெங்களூர் - ஹோசூர் areaவுல whenever it was re-released, it ran to packed houses for weeks!
And then arrived the train/bandwagon called satellite TV and the internet - ஆளாளுக்கு ஒரு website server domainக்கு காசு கொடுத்து maintain பண்ணி, அவங்களுக்கு தோணின புள்ளி விவரங்கள சும்மா அள்ளி விட வேண்டியது - அதை இங்க கோடிட்டு காமிச்சு, 'நான் புடிச்ச முயலுக்கு தான், பதினஞ்சு காலுங்க தான், நான் சொல்லுற செய்திகள, உண்மையுன்னு நம்புங்க முட்டாள்களா' (இதை 'நான் புடிச்ச மாப்பிள தான்' tuneஇல் பாடவும்!) - ஒரே குஷ்டமப்பா, இல்ல, கஷ்டமப்பா...
"The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
And miles to go before I sleep,
And miles to go before I sleep"
-Robert Frost
-
16th October 2015 08:13 PM
# ADS
Circuit advertisement
Bookmarks