-
21st August 2013, 11:18 PM
#11
Senior Member
Veteran Hubber

Originally Posted by
Cinemarasigan
கமலின் சட்டையை பிடித்து தேவர் இழுக்கும் காட்சி ... பிறகு தேவர் முன் கமல் மண்டியிட்டுக்கொள்ள இருவரும் பேசும் வசனங்கள், காட்சிகள்..... உணர்ச்சிகளை அற்புதமாக பிரதிபலிக்கும் நடிப்பு!!

நடிப்பையும் மீறி தந்தை-மகன் உணர்வு இருந்ததால் தான் இந்த காட்சிகள் இவ்வளவு தத்ரூபமாக வந்திருக்கிறது என நினைக்கிறேன்.....கமல் எத்தனை படங்கள் நடித்தாலும் கமலின் சிறந்த படங்களில் இதற்கு தனி இடம் எப்போதும் ...
'thevar magan' - everything about the film is so bloody organic, earthy feel - a classic beyond compare - a writers delight - opening scenes: Kamal & Gowthami meeting SG, Gowthami stumbles distracted by the firecrackers, KH tries to stop her from falling, SG winces looking at KH's hand grasping Gowthami who recovers and turns her head to watch the firecrackers, SG tells KH abt his brother's drinking habit, camera zooms out to the sky and goes over to the other family of Mayan watching the crackers and their conversation ending with 'santhanam minjinaa K***iyila poosuvaagalaam' - the entire segment runs for 2 and half minutes !!
in just under 3 min, the screenwriter tells us multiple things abt what is unfolding using cues and motifs linking one thing to another - brilliant scriptwriting!
listen to IR using the sitar and tabla when Gowthami gets out of the car - a strange discordant note played on the sitar which is an alien instrument to the thevar bhoomi, just as the telugu 'sakkalathi' is an alien to the community!
"The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
And miles to go before I sleep,
And miles to go before I sleep"
-Robert Frost
-
21st August 2013 11:18 PM
# ADS
Circuit advertisement
Bookmarks