-
31st January 2015, 10:44 PM
#3871
Junior Member
Veteran Hubber
Page filler : 3
Raja Vs Johny Mera Naam
-
Post Thanks / Like - 0 Thanks, 2 Likes
-
31st January 2015 10:44 PM
# ADS
Circuit advertisement
-
31st January 2015, 11:01 PM
#3872
Junior Member
Veteran Hubber
Page filler : 4
Amara Deepam (NT) Vs Amar Deep (Dev Anand)
-
Post Thanks / Like - 0 Thanks, 1 Likes
-
31st January 2015, 11:12 PM
#3873
Junior Member
Diamond Hubber
see the difference both actors one is sivaji another one is sanjeev kumar my personal feel is our actor sivaji is greater than sanjeev kumar . he do the 1000 times better than sanjeev kumar
-
Post Thanks / Like - 1 Thanks, 5 Likes
-
31st January 2015, 11:34 PM
#3874
Senior Member
Seasoned Hubber
விமர்சனங்களுக்கு அப்பாற்பட்ட இறைவன் நடிகர் திலகம்.. கடலின் ஆழத்தை அளந்து விடலாம். நடிகர் திலகத்தின் செல்வாக்கை அளக்க முடியாது... அது பயனளிக்கும் போது தான் அதன் ஆழம் புரியும்....
-
Post Thanks / Like - 1 Thanks, 1 Likes
-
1st February 2015, 12:57 AM
#3875
எனக்கு பிறந்த நாள் வாழ்த்து தெரிவித்த
வினோத் சார்
ராகவேந்தர் சார்
சிவாஜி செந்தில் சார்
ராமஜெயம் சார்
சந்திரசேகர் சார்
எஸ். வாசுதேவன்
பட்டாகத்தி
கல்நாயக்
இளைய சகோதரன் செந்தில் (ஹரிஷ்)
சிவா சார்
செந்தில்வேல்
ராமச்சந்திரன் சார்
இளைய சகோதரன் யுகேஷ் பாபு
நேரில் வாழ்த்து தெரிவித்த
ராகவேந்தர் சார்
சுந்தரபாண்டியன் சார்
அலைபேசியில் வாழ்த்து தெரிவித்த
கோபால்
பார்த்தசாரதி
Dr .ரமேஷ் பாபு
ஆகிய அனைவருக்கும் என் சிரந்தாழ்ந்த நன்றி!
அன்புடன்
-
1st February 2015, 11:06 AM
#3876
Senior Member
Seasoned Hubber
விமர்சனங்களுக்கு அப்பாற்பட்ட இறைவன் நடிகர் திலகம்.. கடலின் ஆழத்தை அளந்து விடலாம். நடிகர் திலகத்தின் செல்வாக்கை அளக்க முடியாது... அது பயனளிக்கும் போது தான் அதன் ஆழம் புரியும்....
-
Post Thanks / Like - 1 Thanks, 3 Likes
-
1st February 2015, 01:25 PM
#3877
Junior Member
Regular Hubber
https://docs.google.com/file/d/0Bzx2...p=docslist_api
Tamil Hindu(20.11.2014)
Sent from my GT-S7562 using Tapatalk
-
1st February 2015, 08:12 PM
#3878
Junior Member
Veteran Hubber
பாடல் ஒன்றே காட்சிகளோ இரண்டு மகிழ்ச்சி / நெகிழ்ச்சி
பகுதி 11 பாபு இதோ எந்தன் தெய்வம்
நடிகர்திலகத்தின் நிகரற்ற நடிப்பின் சிறுதுளி!
இறைவன் உறைவது குழந்தையின் சிரிப்பில் கூடத்தான் !! பாபு என்ற ஏழையின் சிரிப்பில் இறைவன் மறைகிறான்!!!
நன்றியின் நெகிழ்ச்சி பாபுவுக்கு மகிழ்ச்சி !!
Last edited by sivajisenthil; 2nd February 2015 at 01:54 PM.
-
Post Thanks / Like - 0 Thanks, 1 Likes
-
2nd February 2015, 10:42 AM
#3879
Junior Member
Veteran Hubber
Whodunit? 1(Who had done this crime?) Series
Part 1 (Pudhiya Paravai Vs Adhe Kankal) Vs (Alfred Hitchcock's To Catch a Thief)!
நடிகர்திலகத்தின் Suspense Thriller படங்களில் மர்ம முடிச்சுகள் அவிழ்ந்த விதம்
தமிழ்த் திரையுலகில் ஆங்கில ஹிச்காக் படங்களுக்கு நிகரான மர்மமுடிச்சுகள் நிறைந்த படங்கள் சொற்பமே !
குறிப்பிட தகுந்த படங்கள் நடிகர்திலகத்தின் வாழ்நாள் நடிப்பாற்றலின் உச்சமான புதிய பறவையும் ரவிச்சந்திரனின் மெகா பொழுதுபோக்கு திரில்லர்அதே கண்களும் !!
ஒரு உயிர்பறிக்கும் குற்றம் நிகழ்ந்திருக்கிறது. ஆனால் சிரமமான அம்சம் அந்த குற்றவாளி யார் என்று வெளிப்படுத்துவதே. சில குற்றநிகழ்வுகளில் குற்றவாளியே முன்வந்து தான் இழைத்த குற்றத்தின் பின்னணியை தெளிவுபடுத்தி சஸ்பென்சை உடைத்தால்தான் உண்டு. இந்த இருபடங்களும் இந்தக் கதைக் களம் கொண்டவையே!!
புதியபறவையில் சிவாஜிகணேசனை பிடிக்க காவல்துறையினரே ஒரு நாடகத்தை அரங்கேற்றி அதில் காதல் என்ற மீளமுடியாத துன்பப் பொறியில் அவரை சிக்கவைத்து உண்மையை அவர் வாயாலேயே வெளிப்படுத்த வைக்கும் நமது மனங்களை பிசைந்தெடுத்த உன்னதமான கிளைமாக்ஸ் !!
அதே கண்களிலும் கிட்டத்தட்ட இதேமாதிரியான கதைக்களம். ஆனால் கதாநாயகனின் ஒரு புத்திசாலித்தனமான அணுகுமுறையில் குற்றவாளி வெளிப்பட்டு குற்றத்தின் பின்னணியும் தெளிவாகும்.
இரண்டு படங்களிலும் க்ளைமாக்ஸ் ஒரே மாதிரி மாளிகைக்குள் (ஒரேமாதிரியான டைல்ஸ் தரை !) நடிகர்கள் கூட்டத்துக்கு நடுவில் மர்ம முடிச்சுக்கள் அவிழ்க்கப்பட்டு குற்றவாளி அடையாளம் அவர் வாயாலேயே வெளிப்பாடாக வைக்கப்படும் !!
Courtesy : Wikipedia
The 1958 British thriller film Chase A Crooked Shadow, directed by Michael Anderson, was a "success around the world, including India".
It inspired the Bengali film Shesh Ankaa (1963), which starred Uttam Kumar, Sharmila Tagore and Sabitha Chowdhary. Shesh Ankaa's screenplay by Rajkumar Mitra was acquired by Sivaji Films to be made in Tamil as its first "in-house" production. The film was titled Puthiya Paravai, with Dada Mirasi as the film's director and screenplay writer. Shanmugham, a relative of Sivaji Ganesan, also made inputs to the film's screenplay.The film was the third production for Sivaji Films, later renamed Sivaji Productions, after the Hindi films Amar Deep (1958) and Rakhi (1962). Arur Doss wrote the dialogues for the film.
Sivaji Ganesan was cast as the male lead. Both the female leads – B. Saroja Devi and Sowcar Janaki – were cast in roles different from what they were earlier proposed for. According to Ganesan's eldest son Ramkumar, "Sivaji always thought of Sowcar Janaki as classy and sophisticated," which was why he cast her as a "modern woman" in Puthiya Paravai. "Before that Sowcar had only acted in homely roles". Dada Mirasi, who made a cameo appearance as the hero's father in the film, was initially not convinced about Janaki acting in the film. But after seeing her performance in the song "Paartha Gnaabagam Illaiyo", Mirasi decided to include her in the film. Janaki added her own subtle distinctions and inputs to her role as portraying an out-and-out seductive vamp, according to her, would have felt deplorable. Nagesh and M. R. Radha were cast in supporting roles.
Puthiya Paravai was filmed in Eastman Color. The costumes were tailored and brought from Singapore and England. K. S. Prasad was the film's cinematographer, and N. M. Shankar served as the editor, with Ganga as art director. The DrNo James Bond tuxedo worn by Ganesan in the film was ordered from London. For the filming of the song "Unnai Ondru Ketpen", Ganesan smoked so as to set the mood for the song's feel.
Puthiya Paravai received positive reviews, with praise directed at the performances of the lead actors and its innovative filmmaking, which was considered to be of "international standard". On 4 October 1964, Ananda Vikatan said, "We can accept the film intellectually. However, it is tough to accept it in our heart due to the climax". G. Dhananjayan, in his book The Best of Tamil Cinema: 1931 to 1976, called it "An innovative landmark film with international standards of direction". Malathi Rangarajan of The Hindu said, "Pudhiya Paravai is a thriller in the whodunit genre. Dada Mirasi’s astute adaptation saw to it that the suspense was maintained till the very end, and the denouement neatly tied up the strands of suspense."
Film historian Randor Guy stated, "Sivaji Ganesan as the hero forced into a corner is excellent. Saroja Devi exudes glamour, while Sowcar Janaki as the boozing wife acquits her role with considerable conviction", concluding that the film would be "Remembered for the taut onscreen narration, the excellent performances by Sivaji Ganesan, Sowcar Janaki and M. R. Radha, and Saroja Devi’s glamour". Film historian Film News Anandan praised it for being "the first film which had a classy, rich look right through." T. Ramakrishnan of The Hindu called Saroja Devi's character a "brilliant role". IndiaGlitz said, "In the colourful 'Puthiya Paravai ' Sivaji's every movement with Saroja Devi talks love."
Bonus : Watch Alfred Hitchcock's '"To Catch A Thief" trailer starring Cary Grant and Grace Kelly!! Whodunit pattern!!! Enjoy this must see movie!! from You Tube full movie
The End of Part 1 but NT returns to review his Akira Kurosova's Roshoman pattern Andha Naal whodunit nostalgia compared with same director S. Balachandar's Nadu Iravil!! with Alfred Hitchkock's Dial M for Murder !!
Last edited by sivajisenthil; 2nd February 2015 at 01:44 PM.
-
Post Thanks / Like - 0 Thanks, 1 Likes
-
2nd February 2015, 01:49 PM
#3880
Junior Member
Veteran Hubber
Part 12 Song 1 / Situation two as a gap filler!
பாடல் ஒன்றே காட்சிகளோ இரண்டு மகிழ்ச்சி / நெகிழ்ச்சி
பகுதி 12 புதிய பறவை உன்னை ஒன்று கேட்பேன்
நடிகர்திலகத்தின் நிகரற்ற நடிப்பின் பெருவெள்ளம் !
From Pudhiya Paravai
THE END of this miniseries on Song One / Situation Two
Last edited by sivajisenthil; 2nd February 2015 at 01:55 PM.
-
Post Thanks / Like - 0 Thanks, 1 Likes
Bookmarks